onsdag 6 juni 2012

God morgon Dalen

Återigen var det en fin prognos för Dalen, och återigen var det tidig morgon som gällde. Packade in familjen i bussen och körde upp till svärmor i Helsingborg. Där åt vi en god grillmiddag efter en stunds lek i trädgården. Efter att pojkarna hade kommit i säng och lite kaffe så körde jag vidare till Dalen vid halvtiotiden.

God morgon alltid lika underbart att vakna till denna vy. Dalens natur är så vacker och att vara där när solen går upp är speciellt.
Vinden skulle droppa redan vid 8 så det var bara att gå upp. Jag ringde och väckte Björn som gjorde mig sällskap. Det var bra tryck i vinden men när solen gick upp så droppade det lite så det blev 5,0 och efter en stund även 95an. Jag hade en allmänt dålig dag på vattnet inget stämde prylarna kändes tunga och tröga. Riggade tom om seglet så det blev ok i alla fall. Dom andra hade det bra och hittade fina cleana vågor medans jag mest kämpade. Men men vissa dagar stämmer det inte och dagar som denna är det inte lika viktigt. Det är bara underbart att vara på vattnet och njuta av inramningen och dom andras träffar på vågorna.

Dalen i gryningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar