tisdag 3 juli 2012

Bravo i flytt kaos

Givetvis så trillade prognoserna in i flyttveckan fanns ingen tid till surf, eller? Jo det såg ut att bli en kanon kväll på Bravo så fixa och trixa hemma med familjen och en lägenhet i kaos. Gjorde ordning middag med familjen sen var det min tur. Jag hämtade upp Björn och Toffe strax innan 18 sen full fart norrut.
Väl på plats så var det ordentligt med vind och dom flesta körde 4,2 och jag tvekade men tog 4,5 och gick i vid 20:00. Hade fullt drag och var tvungen att gå in och dra den ordentligt.
Vågorna var små men efter ett tag så blev det grymt fint med fina linjer på 1,5m. Och jag hade en av mina bästa dagar för denna säsongen. Förhållandena var inte dom bästa men jag hade grymt kul på vattnet och det gick bra. Är väldigt ovan med att segla barbord. På slutet var det otroligt vackert när solen kom under molnen och skapade ett starkt rött sken över hela vattnet och man bara njöt av den vackra miljön, solnedgångssurf är alltid något speciellt. Toffe tog några bilder med mobilen ingen höjdare men bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar