lördag 19 maj 2012

Dalen

En svår prognos som svängde fram och tillbaka hela tiden gjorde dagen till ett svårt val. Resan skulle ha gått till Dk men efterhand så blev det en för stor försämring av prognosen och det var bara segling en dag så det känndes för långt att köra dit. Istället togs beslutet att köra upp till Dalen, inte speciellt ledsen för det men.. Vännerna från Lysekilsklubben skulle komma ner och för första gången få uppleva Dalens fina vågor och omgivning. Jonas och jag körde upp på ondagskvällen för att hinna med ett morgonsurf också.

När vi hade parkerat bussen så fixade vi ordning för natten så det var klart sen satt vi mest och drömde om morgondagen och snackade surf. Efter ett par glas rödtjut och lite ost var det dags att lägga sig för att orka upp till morgonsurfet.

Jag vaknade vid 5 första gången men då var de inget vidare där ut så jag somnade om igen för att vakna igen strax efter 6 då var det allt dags att gå upp. Äta frukost i lugn och ro sen är det dags att kolla upp vad det blåser och rapporten blev 13 i medel och 16 i byarna. På med 4,5 och sen ut på vattnet vid 8 det var fina vågor där uppe även om dom var ganska små. Vinkeln var ju hur bra som helst så det var nice att bara att svänga ner och upp igen. Det gick ganska bra och jag f ick några fina träffar.

Sen rullade Lysekilsgrabbarna in och det blev lite snack innan det var dags att dra på dräkten igen för pass nuer två. Vinden var väldigt ostabil och det kom många kraftiga regnbyar med mycket vind för att sen minska igen. Jag fick inte till det under andra passet och jag hade svårt att hitta bra  vågor. Men alla hade roligt på vattnet och kom upp nöjda efter första intrycket av Dalen. Återigen en paus nu var det lunchdags och välbehövlig vila. Pass tre blev sen inget alls för min del jag skulle ha riggat upp till 5,0 för det var för lite med 4,5 och jag guppade mest runt innan jag gav mig för dagen.

Sen blev det socialt häng med dom andra i en stuga på Torekovs camping. Det blev en sen kväll med tanke på att jag vaknade första gången vid 5. Men lika trevligt som alltid mycke surfsnack och drömmar om när nästa gång blir.
Tack för en grym dag.



1 kommentar:

  1. Låter nice. Hoppas jag får till en utflykt dit nån gång. /Berra

    SvaraRadera