torsdag 18 april 2013

Skanörhamn

Ja nu måste man ju verkligen säga att säsongen är igång. Idag var det bra med vind och för första gången i år så var det bra temp i luften ca 7-12 grader och strålande solsken då ska man inte klaga. Idag fick jag tyvärr inte med mig någon av mina vanliga vapendragare. Men Linus var på plats och gav fin rapport om läget så jag var ivrig att komma iväg från jobbet och äntligen var jag på vattnet vid ca 16:45 och började med Banzai 5,0. Men det var fel segle så efter ett par vändor körde jag in och riggade 4,5 istället vilket blev helt perfekt. Jag har nog inte haft så roligt i Skanör tidigare och upplevt så fina förhållanden där. det blev både lite vågridning och loppträningen givetvis. Fokus låg så klart på loopen och idag hade jag framför allt en som jag kom runt i och vattenstartade upp så det går framåt. Nästa gång ska jag verkligen försöka att vara lite mer selektiv i när jag loopar och koncentrera mig mer på att göra rätt inte bara göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar