lördag 9 mars 2013

Kämpinge

Vintern kom ju tillbaka och vi fick återigen vänta länge innan vi fick chansen att komma ut på vattnet. Men nu var det dags jag hade hoppats på att få segla Gislöv men tiden räckte inte idag utan vi fick åka ner till Kämpinge väster om piren som blir fint när det är bra med vind. Solen sken och tempen visade i alla fall några plusgrader och vi riggade 4,2. Jag har ett tydligt mål när det gäller surf och 2013 och det är verkligen att försöka att utvecklas och köra fokuserat. Det börjar med framåt loopen den ska sitta i år. Så det var det som stod på dagens agenda loop träning. Det är fin vinkel här och lite mindre vågor så det är kanon här. Björn sa till mig att då får du loopa på första vändan ut, men jag kände att jag ville värma upp mig lite i alla fall. Så första försöket fick bli på andra vändan ut sen var det igång. Jag loopade nog på 60% av gångerna allt för att komma över spärren. Vissa känndes riktigt bra även om de tär en bit kvar så klart men är otroligt nöjd med min dag på vattnet.

Det var inte så många plusgrader istappar längst ut på bryggan 

Som sagt inte så många grader. Bildades is i seglen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar