söndag 30 september 2012

Home spot Dalen

Ja man får nästan säga att detta är mitt home spot trots dom 11 milen dit. Och idag så körde jag, Sebastian och Björn hemifrån vid 06:00 för att inte missa vinden som skulle avta. Väl uppe efter ett stop i Vejby så var det lite små vågor men mycket vind. Jag riggade upp Guru 4,2 och tog ut dagens wow känsla jag skulle premiär segla min nya Quatro quad KT 83. Och när jag kom i vattnet så var det direkt en wow känsla i hur den var i vattnet. Den kändes som om jag släppt ut en ko på vårens första grönbete. Så livlig och ivrig att få svängas och hoppas med. Så väl uppe på brytet när jag gick in i den första bottensvängen så var det bara full fart och man kunde bara svänga den precis hur mycket man ville. Jag hade en underbar dag i vågorna trots att varken var den största eller finaste vågen idag. Testade loopar och wave360 och looparna tycker jag gick bra även om det är bit kvar innan den sitter. Men som sagt Dalen home spot här trivs jag bäst och kommer alltid hem med ett leende på läpparna.

2 kommentarer:

  1. Epic! Hoppas vi får lite fler sådana härr dagar!

    SvaraRadera
  2. Många fler vill vi och fler ska det bli.

    SvaraRadera