måndag 30 april 2012

Gislöv

Länge hade man väntat på den dagen då det äntligen skulle vara vind för att segla Gislöv. Och nu kom den men vad har man jort då jo man har planerat in en skön helg i stugan med vänner och familj. Och jag fick jobba för att ordna med barn vakt till min två favorit killar efter mycket om om men så blev det så att mamma blev klar i tid och kom ner, det är även kalas för Ville på tisdag så hon skulle komma ändå.

Så mamma rullade in på vår gård strax innan 17 och jag ut från gården vid 17:10 jag skulle nog hinna dit i tid prognoserna visade på ökande vind som skulle ligga kvar framåt kvällen så jag siktade in mig på att köra tills solen gick ner vid 20:45 som jag kollade upp dagen innan. Men på vägen dig så fick jag tråkiga rapporter om att det inte var något vidare utan att vinden hade droppat. Men som Sebastian sa kom hit och fika i alla fall. Och jag bestämde mig för att lita på prognosen och hopades på att jag inte skulle bli sittande på stranden och fika.

Och när jag kom dit så såg det ju så där ut dom flesta guppade ut och red vågor på vägen in. Ja ja tänkte jag inte ska jag köra hit utan att vara på vattnet så jag riggade upp 5,0 och tog 95:an. Jonas hade gått och väntat otåligt utan att hoppa i men när jag gick i så var det ju bara för han att göra det samma. Det började lite trögt första 15min men sen hade jag mest planing hela tiden och vågorna började komma oftare. Jonas kom även upp i vind igen och fick rippa vågorna även han. Det blev bara mer och mer vind allt eftersom tiden gick och samma sak med vågorna. Vi körde konstant i 2 timmar och hade grymt fin vågsegling hela kvällen. Skönt att man kan ha lite tur ibland och även göra dom rätta valen att köra på enligt planen.

1 kommentar:

  1. Kul att du kom ut Jocke, var helt slut efter 2,5 timma guppande men vi avslutade ju på topp!

    SvaraRadera