fredag 30 mars 2012

Dalen 28mars

Då var det dags för årets första besök i Dalen. Ett underbart ställe på så många sätt. En miljö som är vacker och dramatisk på samma gång. Och sen vinden och vågorna som är så bra här, det är helt klart mitt favoritspot som jag längtar tillbaka till innan jag åkt därifrån.
När jag rullade ner på parkeringen så var det lite dåligt med vågor och byig vind. Så efter en stund avvaktande så gick Andreas ut först och det såg lite tunt ut, så jag tog 95an och 4,5. Det funkade fint. Sen slöt även Jonas, Styret och flera upp på vattnet samtidigt som vinden och vågorna ökade. Jag borde ha åkt in och bytt bräda med körde vidare på den. När vinden ökar så känns det att man har en större bräda under fötterna. Men är man lite lat och bekväm så kör man vidare.
På slutet var vågorna riktigt fina så jag kände mig väldigt nöjd efter 3 timmars segling. Klockan visade 19:30 när jag kom upp 10 minuter senare var solen under horisonten och en efter en kom upp med ett stort leende på läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar